Кошик
158 відгуків
Уточнюйте ! Телефонуйте! Тисни для Контактів!Контакти
Інтернет-магазин "UTC" все для акпп

АКПП не треба боятися, їх треба вивчати

АКПП не треба боятися, їх треба вивчати

АКПП не треба боятися, їх треба вивчати

 
Ремонт автоматичних трансмісій – одне з найскладніших напрямків у роботі з сучасним автомобілем. Тим не менш, навіть працюючи в Україні, далеко від світових центрів розробок автопрому, в тому числі і займаються темою АКПП, можна стати професіоналом найвищого класу. І навіть – навчити ремонту «автоматів» кожного бажаючого, наділеного тягою до «заліза». Наш співрозмовник – керівник підприємства Український центр трансмісій Сергій Архипенка.

АКПП не треба боятися, їх треба вивчати
Робі Фергюсон з компанії ALTO розповідає і демонструє слухачам пристрій коробки передач.

- Розкажіть, з чого почалося ваше особисте знайомство з автоматичними коробками?
- У 1994 році, коли я працював на СТО, до нас прийшов Ford Probe з АКПП Mazda. Це був страшний агрегат для людей, до тих пір поблизу не бачили жодної автоматичної коробки передач. Уявіть собі наш стан, коли ми розібрали блок гідравліки, а звідти висипалися якісь кульки. У підсумку, звичайно, машину ми полагодили. Заодно я визначив для себе вектор професійного зростання.

- Звідки ви тоді брали технічну інформацію?
- В ту пору все ремонтники, які починали братися за ремонт іномарок, працювали методом проб і помилок, оскільки ніякої літератури не було. Власного досвіду теж ні в кого не було, не було фахівців з багатьох видів ремонту, в тому числі і з АКПП, і довелося починати все з нуля. Спочатку, щоб полагодити АКПП, доводилося знімати і ставити коробку на місце, розбирати і збирати її по 5-10 разів. Всі постигалось методом проб і помилок. Навіть діагностичні прилади в той час не давали картини по КПП. Це зараз ми можемо бачити повністю всю коробку на екрані діагностичного приладу.

- Яким же чином ви здобували знання в ремонті АКПП? Адже методом проб і помилок можна розвиватися тільки до певного рівня, потім потрібна теоретична база...
- За 20, без малого, років роботи з АКПП, ми обзавелися зв'язками з людьми, які розробляють ці коробки особисто або беруть участь у їх розробці. Або розробляють методи ремонту КПП. Їх імена відомі по всьому світу в середовищі фахівців, які займаються ремонтом трансмісій. Ми підвищували свою кваліфікацію, беручи участь у семінарах ATRA (Automatic Transmission Rebuilders Association) в США. Це основний центр по розробці технологій ремонту АКПП в Америці. Там збирають величезні семінари, на які з'їжджаються фахівці з усього світу. У них є власна база з відпрацювання ремонту, де вони розбирають коробки, дивляться, де і що може бути поламано і як це ремонтувати. Накопичують досвід по ремонту тих чи інших коробок передач у вигляді інструкцій щодо усунення конкретних несправностей і потім підносять це на семінарах. Подивившись, як це робиться, ми і самі вирішили проводити семінари в Україні, запрошуючи в нашу країну і зарубіжних фахівців.

- Чи багато ви вже провели семінарів в Україні?
- Семінар, запланований на кінець травня цього року в Одесі, буде п'ятнадцятим за 10 років. Торік іноземці побоялися їхати в Україну із-за війни. Адже лекторів ми запрошуємо з-за кордону, це серйозні фахівці з Німеччини, Голландії, Великобританії та США. У 2013 році ми провели два семінари. Один відбувся в Одесі, другий – в Ялті. До нас приїжджали слухачі з Росії, Білорусії, України, Молдавії. Всього слухачів було близько 50 осіб. Різні теми ми розбиваємо таким чином, щоб лектори могли підносити інформацію і щоб слухачі встигали відпочивати. Ми використовуємо деталі в якості наочних посібників. Тому що краще один раз побачити і потримати в руках, ніж сто разів почути. Як результат, наші лекції викликають великий інтерес.

- Які лектори приїдуть і скільки слухачів ви очікуєте в цьому році?
- Цього року свою участь вже підтвердили близько 40 осіб. Приїдуть троє зарубіжних лекторів. Основну тему семінару будуть вести фахівці з Голландії і Великобританії. Другий, доктор наук Білл Хенні – провідний спеціаліст компанії BlueReach Automation & Control LTD, одного з світових лідерів в розробці автоматичних трансмісій і діагностичного обладнання. Коли-то, познайомившись з цими людьми, ми вирішили, що було б добре принести їх знання нашим фахівцям для того, щоб поліпшити якість ремонту АКПП. Віце-президент компанії ALTO USA представить продукцію для ремонту гідротрансформатора Мercedes 7229, розповість про особливості ремонту. Будуть і два вітчизняних спеціаліста — один розповість про проблеми вібрації в коробці 7229, інший – про ремонт деталей трансмісії DCI.

- Скільки автосервісів, за вашими оцінками, займається ремонтом АКПП, приміром, у Києві? І як автовласники, які в більшості самі взагалі нічого не розуміють в пристрої «автоматів», роблять вибір між ними?
- У Києві близько 40 СТО займаються ремонтом АКПП. Визначитися з вибором автолюбителю досить складно, але є «сарафанне радіо», є Інтернет. І крім того, клієнти орієнтуються на рівень спілкування. Якщо майстер-приймальник або фахівець з КПП розмовляє з клієнтом професійно, відчувається впевненість і чіткість питань, клієнт починає йому довіряти. Якщо майстер по телефону запитує марку машини, рік випуску і об'єм двигуна, після чого називає модель коробки передач і можливу несправність з її симптоматикою, то очевидно, що людина розбирається в своїй справі. А якщо клієнт чує невизначені фрази, на кшталт: «Так, може бути, приїжджайте, подивимося», то і висновки робляться відповідні. Це розуміння виникає ще до постановки цінового питання.
 
АКПП не треба боятися, їх треба вивчати АКПП не треба боятися, їх треба вивчати
Проведення семінарів забезпечена докладними графічними посібниками. На практичних заняттях Білл Хенні навчає роботі зі стендом для діагностики і ремонту блоків управління АКПП.

- Для багатьох автосервісів питання підвищення рівня спілкування з клієнтами стоїть досить гостро. Що ви можете порекомендувати їм в цьому напрямку?
- Як раз в ході майбутнього семінару доцент кафедри психології і педагогіки КПІ Ірина Блохіна прочитає доповідь на тему ведення конфліктних переговорів і способів добитися прихильності клієнтів. Ми плануємо і надалі залучати до проведення семінарів і фахівців з психології спілкування, щоб вони навчали людей правильно спілкуватися з клієнтами, вирішувати конфліктні і спірні ситуації, що виникають в процесі ремонту, і знаходити загальні висновки в процесі спорів.

АКПП не треба боятися, їх треба вивчати
У перерві слухачі і лектор Білл Хенні обговорюють цікаві випадки в ремонті АКПП.

- Кожного можна навчити ремонту АКПП, або для цього потрібні якісь особливі здібності?
- Можна навчити кожного, хто бажає вчитися. Скажу більше - ми плануємо в цьому році відкрити школу з навчання ремонту коробок передач для всіх бажаючих. Орієнтовно – наприкінці літа або з початком осені. Організувати школу ми плануємо наступним чином. Є спеціалізовані навчальні заклади, що забезпечують своїх учнів з базовою інформацією про принципи роботи тих чи інших вузлів і агрегатів. А ось специфічну інформацію ми плануємо подавати з використанням спеціальної зарубіжної літератури, перекладеної на українську або російську мови та з залученням наших українських спеціалістів по ремонту АКПП.

- Іноземних фахівців до роботи в школі будете залучати?
- Можливо, іноді ми будемо запрошувати закордонних фахівців для читання якихось лекцій, але основний акцент ми будемо робити вже на вітчизняні кадри. У нашій країні ремонтом АКПП займається дуже багато людей, в тому числі і досить добре підкованих в теоретичному плані. Приміром, у Хмельницькому керує станцією, яка працює з АКПП, кандидат технічних наук Приклеювання Олександр Іванович. Ми будемо залучати таких людей до співпраці – фахівців, що працюють з конкретними типами коробок передач, і організуємо практичні заняття на нашій базі в Києві.

- Потенційний слухач вашої школи – це людина з базовою професійною освітою?
- Я бачу нашого слухача як людини, яка хоче навчитися ремонтувати АКПП, незалежно від того, технічне в нього освіта або музичний. Життєвий досвід мені підказує, що важливо не базову освіту, а бажання навчитися робити що-небудь. У 90-х роках до мене приходили люди, що говорили: «Я – будівельник, але мені подобається лагодити машини». Зараз багато з цих людей є власниками власних СТО. Якщо руки розташовані до справи і голова працює, то все виходить. Звичайно, я не думаю, що піаніст прийде вивчати коробку передач, ну а раптом?

- Як будуть проходити заняття у школі? День-два чи це буде щось більш розтягнуте у часі? Яка передбачувана ціна навчання?
- Кількість годин у день ми ще не вираховували, але можу сказати, що навчання триватиме 2-3 місяці. Ми будемо давати матеріали з механіки, кінематику, електроніці, електриці, управління, гідравліки і так далі. Поки я не можу назвати конкретних цифр, скажу лише, що вартість навчання буде посильною для бажаючих.

АКПП не треба боятися, їх треба вивчати
Організатори та лектори семінару про АКПП 722.9 Mercedes.

- Ви плануєте дати людині реальне освіту за пару місяців?
- Ми плануємо дати людині напрямок діяльності, можливість користуватися тією літературою, яка є на сьогодні з різних проблем і їх рішень. Природно, навчимо того, що собою являє коробка передач і як з нею потрібно звертатися. Дамо основи ремонту. З АКПП не буває двох однакових ремонтів. Кожен з них є відокремленим подією. Основна проблема в тому, що навіть багато механіки бояться підходити в АКПП, навіть на фірмових сервісах. Бояться, бо не знають, як це робити. Дилерські лекції не дають проблематику. Вони є чи не покрокової інструкцією без пояснення причин виникнення тих чи інших проблем. А самі проблеми виникають самим несподіваним чином, і щоб їх виявити, потрібно розуміти коробку.
 
АКПП не треба боятися, їх треба вивчати АКПП не треба боятися, їх треба вивчати
Білл Хенні показує, як працює прилад для діагностики та управління коробкою передач Enigma. Вручення сертифікату про проведення семінару на тему АКПП 722.9 Mercedes.

- Крім вашої ініціативи по навчанню людини «з нуля» і тих семінарів, які ви вже проводите, є ще в нашій країні схожі курси або навчальні заклади?
- У нашій країні подібних проектів немає ні на державному рівні, ні серед приватних ініціатив. Є Вузи, де вивчають коробки передач, але особливостям ремонту не вчать ніде. Для розуміння причин виникнення тієї чи іншої несправності потрібно знати набагато більше, ніж просто пристрій і принцип дії АКПП. Семінарів, подібних нашим, в Україні теж ніхто не проводить. Ми є єдиною компанією в нашій країні, організовує заходи такого рівня. У СНД подібні семінари організовують в наші російські друзі та партнери, з якими ми разом починали цей проект по семінарам в 2005 році.

- Тематика семінарів змінюється від року до року? Є постійні учасники, які приїжджають кожен раз?
- Природно, тематика чергується. Наприклад, в цьому році семінар буде присвячений вариаторам CVT. І звичайно, є люди, які постійно приїжджають на наші семінари. У нас утворився свого роду клуб ветеранів цього бізнесу. Це саме українські фахівці, широко відомі в нашій сфері діяльності. Це люди, до яких інші ремонтники відправляються в скрутних ситуаціях за порадою, незалежно від того, наскільки вони дружили в повсякденному житті. У нас така сфера діяльності, що вкрай складно триматися особняком і підтримка, взаємовиручка колег дуже важлива.

Розмовляв Олександр Кельм

Джерело: журнал autoExpert №3`2015. При передруку посилання на джерело обов'язкове.

АКПП не треба боятися, їх треба вивчатиУкраїнський центр трансмісій
р. Київ, вул. Новокостянтинівська, 4-Б
, тел.: (044) 537-25-72, (067) 505-24-68

www.ukrtrans.biz

АКПП не треба боятися, їх треба вивчати
Учасники семінару на тему пристрої коробок передач Jatco, 2011 р., Ялта.
Інші статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner